Minőségirányítási dokumentumok
A Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár települési és megyei feladatokat is ellátó nyilvános könyvtár, az információs esélyegyenlőség és a demokrácia helye. Küldetésének tekinti, hogy mindenki számára biztosítsa a szabad, korlátozás nélküli hozzáférést a dokumentumokhoz és az információhoz.
Stratégiai tervünk és jövőképünk által meghatározott legfontosabb célunk könyvtári szolgáltatásaink minőségének egyenletes biztosítása, folyamatos javítása, fejlesztése, ezáltal partnereink elégedettségének elérése. A vezetés és minden munkatárs elkötelezetten dolgozik azért, hogy a könyvtárhasználók a céltudatos, szolgálatkész, az új kihívásokra nyitott, feladatait kiváló minőségben ellátó szolgáltatót lássák bennünk.
Minőségpolitikai alapelveink:
• Szolgáltató tevékenységünket az érvényes jogszabályok betartásával, a gazdaságosság szabályai szerint,
a szükséges erőforrások biztosításával végezzük;
• Partnereink elégedettsége a legfontosabb számunkra. A szolgáltatásainkkal szemben támasztott
használói igényeket, elvárásokat folyamatosan mérjük, értékeljük, beépítjük minőségfejlesztési
tevékenységünkbe;
• Szolgáltatásaink környezetét, tárgyi és technikai felszereltségét a kor elvárásainak megfelelően
fejlesztjük;
• Megfelelő képzettségű munkatársakat alkalmazunk, akik számára a korszerű szakmai tudás mellett az
udvarias viselkedés és az etikus magatartás egyaránt elvárt követelmény;
• Marketing és PR tevékenységünk fejlesztésével gondoskodunk szolgáltatásaink nyilvánosságáról és
széles körű megismertetéséről;
• Szolgáltató képességünk minőségének hosszú távú fejlesztése érdekében feladatunknak tekintjük
munkatársaink jó közérzetét biztosító feltételek folyamatos jobbítását, a munkahelyi demokrácia
intézményeinek összehangolt működtetését;
• Rendszeres minőségügyi képzéssel, önértékeléssel és motiválással fejlesztjük a minőségközpontú
gondolkodást és a szervezeti kultúrát.
A minőséggel kapcsolatos célkitűzéseink megvalósításához a teljes körű minőségirányítás (Total Quality Management, TQM) módszereit és technikáit alkalmazzuk.
A könyvtár vezetősége minőség iránti felelősségével és elkötelezettségével érvényesíti a minőségpolitika szempontjait és az azoknak való megfelelést várja el a könyvtár minden dolgozójától.
1. Nyilvános dokumentumok
1.1. A Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár alapdokumentumai
Alapító Okirat
Szervezeti és Működési Szabályzat
Organogram
A Bródy Sándor Könyvtár működését meghatározó jogszabályok jegyzéke
Küldetésnyilatkozat
Jövőkép
Minőségpolitikai nyilatkozat
Szervezeti értékrend
Stratégiai terv 2017-2022
Szakmai program 2014-2020
Esélyegyenlőségi terv
1.2. A Minőségirányítási Tanács dokumentumai
Minőségi Kézikönyv 2017
Belső és külső kommunikációs terv
A folyamatszabályozás helyi rendszere
1.3. A Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár szabályzatai
Könyvtárhasználati szabályzat
Gyűjtőköri szabályzat
Panaszkezelési szabályzat
Adatkezelési tájékoztató
A közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek intézésének és a kötelezően közzéteendő adatok
nyilvánosságra hozatalának szabályzata
A közérdekű adat megismerésére irányuló igénybejelentés és nyilatkozat
Vizsgálatok, ellenőrzések listája
Általános közzétételi lista
Adatvédelmi szabályzat
1.4. Primer kutatások eredményei
Használói elégedettségmérés 2017
Elégedettségmérés a KSZR könyvtárak használói körében 2015
Elégedettségmérés a strand, pláza és parkkönyvtár használói körében 2014
A helyi társadalom véleménye
1.5. Médiamegjelenések
A Bródy Sándor Könyvtár megjelenése a médiában
1.6. Teljesítménymérés
A dokumentum feldolgozás gyorsasága 2017
Könyvtárközi kölcsönzés 2017
1.7. Szakmai elismerések, díjak
Az év könyvtára 2008
Eger Csillaga 2010
Minősített Könyvtár cím 2013
Könyvtári Minőségi Díj 2016
Minősített Könyvtár cím 2018
2. Belső dokumentumok (A belső dokumentumok a munkatársak számára belső információs rendszerünkben hozzáférhetők)
2.1. Vezetéssel kapcsolatos dokumentumok
A Minőségirányítási Tanács (MIT ) ügyrendje
Fenntartói értékelés
Továbbképzési tervek
2014
2015
2016
2017
A Bródy Sándor Könyvtár munkatársainak tudástérképe 2017
Akadálymentesség dokumentumai
2.2. Emberi erőforrásokkal kapcsolatos dokumentumok
Dolgozói elégedettségmérés 2017
Elégedettségmérés a közfoglalkoztatott dolgozók körében 2014
Anyagi és erkölcsi elismerés eljárásrendje
Intézményi rotáció és mobilitás
Az elmúlt 3 év közösségi rendezvényei
2.3. Partnerkapcsolatok és erőforrások
Partnerek azonosítása
Partnerlista
Partneri együttműködési megállapodások
Partneri elégedettségmérések
Előadók 2017
Iskolai könyvtárak mintaprojekt 2017
KSZR továbbképzések 2016
KSZR Emese vár olvasásnépszerűsítő program 2016
KSZR programok 2015
Megyei 3 napos minőségügyi tréning 2015
KSZR munkatársak 2014
KSZR partner önkormányzatok 2014
2.4. Folyamatok
Folyamatábrák, leírások, szolgáltatási előírások, kockázatelemzések
2.5. Kulcsfontosságú eredmények
Innovációs projekleírások
Bébillér mesekör projektleírás
E'mese vár olvasásnépszerűsítő program projektleírás
Hevestéka programok projektleírás
Börtönprojekt
Pályázati eredményesség
A PDCA elv érvényesülése: Tini-zug
2.6. Könyvtári önértékelés
2018
2017
2012