Lapozgató

nyelvinfoÉrdekes cikket találtam, a Nyelvinfó 2008. 4. számában. Nemrég foglalkoztunk az oldalon a külföldi irodalmi díjakkal, köztük a Goncourt-díjjal is. A téma iránt érdeklõdõk biztosan szívesen olvassák Kripkó Edit cikkét Múzsa és marketing. Hogyan lehet leírni a marketing fogalomtárával a Goncourt-díj kereskedelmi forgalmat növelõ hatását címmel. A szerzõ által vizsgált kérdések:
- reklám vagy marketingfogás a díj vagy önzetlen irodalompártolás,
- hogyan pozicionálja a díj az árut, azaz a könyvet
- milyen módon mûködik a „Goncourt-díj” felirat márkanévként
A cikk érdekességét a témán túl az adja, hogy a szerzõ az irodalmi élet jelenségeit a közgazdaságtanban megszokott eszközökkel, gazdasági fogalmakkal írja le.